Relaksująca kąpiel – chwila tylko dla Ciebie

0
184
kobieta podczas kąpieli
fot. Pexels.com

Jesteś ciągle zabiegana? Marzysz o chwili odpoczynku, błogim relaksie, ciszy i spokoju? Chciałabyś na chwilę zniknąć dla świata i poświęcić czas przede wszystkim sobie? Doskonałą okazją do tego może być relaksująca kąpiel. Będzie miała ona pozytywny wpływ na Twoje samopoczucie. Może również korzystnie wpłynąć na Twoją skórę. Wszystko zależy od tego jakich produktów użyjesz do przygotowania takiej kąpieli. Podpowiemy Ci co zrobić, żeby wyjść z wanny wypoczętą i zrelaksowaną. 

Jakie zalety mają kąpiele relaksacyjne?

Kąpiel to sprawdzony sposób na radzenie sobie ze stresem. Ważne jest by w odpowiedni sposób przygotować kąpiel relaksacyjną. Jeśli zadbasz o wszystkie szczegóły i zastosujesz się do podstawowych zasad, kąpiel poprawi Twoje samopoczucie. Dodatkowo będzie miała właściwości zdrowotne i pielęgnacyjne. Ciepła kąpiel poprawia krążenie krwi i sprzyja rozluźnianiu mięśni po ciężkim dniu. Pomaga również usunąć z organizmu toksyny i wspiera prawidłowe działanie układu limfatycznego. Jeśli chodzi o właściwości pielęgnacyjne, w dużej mierze zależą one od preparatów, które dodasz do kąpieli. Na końcu tego artykułu znajdziesz przykładowe przepisy na kąpiel i podpowiedź jakie preparaty do niej stosować.

kąpiel relaksacyjna
fot. Pexels.com

Czy długie kąpiele są zdrowe?

Jak najbardziej, jeśli zastosujemy się do podstawowych zasad. Przede wszystkim „co za dużo to niezdrowo”. Musisz pamiętać, że kąpiel w wannie nie powinna trwać dłużej niż pół godziny, a jej temperaturę najlepiej ustawić na poziomie temperatury ciała. Zbyt długie przebywanie w za ciepłej wodzie nie jest odpowiednie dla naszego organizmu. Za długa lub zbyt ciepła kąpiel nie sprzyja relaksowi, podwyższa ciśnienie krwi i przyspiesza akcję serca. Może również uszkodzić warstwę ochronną naskórka, nadmiernie go wysuszyć i powodować pękanie naczynek.

Kolejną ważną kwestią jest to, że gorące kąpiele nie są polecane dla osób mających problemy z układem krążenia i krzepnięciem krwi. Również nadciśnienie, nadczynność tarczycy i cukrzyca są przeciwskazaniem do długiego przebywania w wannie z gorącą wodą. Unikaj gorących kąpieli również jeśli jesteś w ciąży lub akurat masz miesiączkę.

Po wyjściu z wanny i osuszeniu skóry, nie zapomnij o użyciu balsamu, który nawilży Twoją skórę i odbuduje jej ochronny płaszcz lipidowy.

Jak przygotować kąpiel?

Wydawać by się mogło, że wystarczy nalać do wanny ciepłej wody i gotowe. Nic bardziej mylnego. Skoro tak rzadko mamy czas tylko dla siebie, to jeśli już znajdujemy chwilę na relaks to zróbmy to porządnie 🙂

  1. Naszykuj wszystkie potrzebne Ci rzeczy. Pamiętaj o tym, że jak wejdziesz do wanny wato, żebyś miała wszystko pod ręką. Pozwoli Ci to w pełni się zrelaksować. Naszykuj sobie książkę, zabierz ze sobą pyszną herbatę lub kieliszek wina.
  2. Na czas kąpieli odłóż telefon na bok. Odcięcie się od świata zewnętrznego pozwoli na całkowity relaks. Jeśli jednak w trakcie kąpieli masz ochotę obejrzeć jakiś film, lub poczytać ulubionego bloga upewnij się czy Twój telefon jest wodoodporny. Jeśli nie, zaopatrz się w specjalny, wodoodporny futerał.
  3. Naszykuj sobie świeży ręcznik. Możesz go sobie wcześniej podgrzać. Pamiętaj, że gdy wyjdziesz z ciepłej kąpieli może być Ci zimno, dlatego warto mieć pod ręką cieplutki ręcznik, ulubiony szlafrok i wygodne, domowe kapcie.
  4. Dodaj do kąpieli odpowiednie preparaty. Możesz użyć soli do kąpieli, olejku do kąpieli, specjalnego płynu lub po prostu wrzucić do niej specjalną kulę do kąpieli.
  5. Zadbaj o odpowiednie oświetlenie. Doskonały klimat w łazience robią świeczki. Zgaś światło i zapal ulubione świece zapachowe, które pozwolą Ci zrelaksować się jeszcze bardziej.
  6. Możesz również włączyć muzykę relaksacyjną, która również ukoi zmysły i pozwoli Ci się w pełni zrelaksować.

Przepisy na relaksującą kąpiel

Kąpiel na bazie lawendy

Lawenda posiada wiele pozytywnych właściwości pielęgnacyjnych i relaksacyjnych. Przyspiesza procesy gojenia się naskórka. Łagodzi bóle różnego pochodzenia. Ma działanie ułatwiające zasypianie, więc kąpiel z jej dodatkiem będzie doskonałą propozycją dla osób cierpiących na bezsenność. Ma silne właściwości kojące i relaksujące.

Do lawendowej kąpieli możesz użyć olejku eterycznego, suszu z kwiatów lawendy lub gotowej soli do kąpieli o zapachu lawendy. W przypadku korzystania z suszu, przygotuj wcześniej specjalny napar:

  • cztery łyżki suszu zalej litrem wrzącej wody,
  • zostaw na 15 minut do zaparzenia,
  • możesz dodać do gotowego naparu 3 łyżki miodu,
  • tak przygotowaną mieszankę wlej do wanny z ciepłą wodą.

Kąpiel z miodem i mlekiem

Takie kąpiele to sposób na piękne ciało. Znany naprawdę od dawna, bo stosowany już przez Kleopatrę. Połączenie tych dwóch składników powoduje, że skóra staje się miękka, gładka i jędrna. Mleko sprzyja zmiękcza i odżywia skórę. Miód posiada silne właściwości odżywcze. Pamiętaj by do takiej kąpieli używać jedynie pełnotłustego mleka i naturalnego miodu.

  1. Zacznij napuszczać do wanny ciepłą wodę.
  2. Dolej do niej 1-2 szklanki mleka i 1/2 szklanki miodu.
  3. Najlepiej wlewaj je razem ze strumieniem bieżącej wody, pozwoli to na równomierne rozprowadzenie składników w wannie.

Kąpiel w czerwonym winie lub szampanie

Kąpiel z takimi składnikami to doskonały sposób na rozjaśnienie kolorytu skóry i odmłodzenie jej. Polifenole zawarte w czerwonym winie opóźniają procesy starzenia się skóry, a kwas winowy z szampana wyrównuje koloryt skóry, niweluje przebarwienia i wygładza zmarszczki.

  1. Dolej do kąpieli przynajmniej szklankę wybranego alkoholu.
  2. Relaksuj się w kąpieli przez około 20 minut.

Masz wannę i chwilę wolnego czasu? Skorzystaj z powyższych przepisów lub sięgnij po inne olejki eteryczne lub specjalnie przygotowane mieszanki do kąpieli. Zrób coś dla siebie, zadbaj o relaks i piękną skórę – weź długą, relaksującą kąpiel!

kąpiel z pianą
fot. Pexels.com

 

 

 

 

 

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here